Hastalar/danışanlar her zaman özelde bir hekime görünmeye, yeni bir uzman denemeye ya da Google’da buldukları bir profesyonele hakkında hiçbir şey bilmeden gitmeye gönüllü olmazlar. “Yeni bir şeyler denemek” her zaman korkutucudur, sağlık deneyimi özelinde ise bu korkuyu yenmeye yardımcı olan şey “görüşler”dir. Görüşler ister tanıdıklardan, ister aynı hekime/uzmana görünmüş ve internet üzerinde onlara yorum bırakmış insanlardan gelsin; kararları etkilemede ve fikirleri değiştirmekte oldukça önemli bir rol oynar.
Hasta ve danışanların seçimlerinde diğer birçok faktör gibi, diğer kişilerin deneyimleri oldukça önemli. Geçmişin aksine, artık hasta ve danışanlar yalnızca yakınlarından duydukları tavsiyeler ile değil, online kaynaklar üzerinden de araştırmalar yaparak, diğer hasta ve danışanların hekim/uzmanlar hakkında yapmış oldukları yorumları da inceleyerek seçimlerini gerçekleştiriyorlar. Gelin hasta ve danışanların bu yorumlardan nasıl faydalandıklarına birlikte göz atalım.
Bilgi teknolojilerindeki hızlı gelişim ve iletişim devrimi sayesinde insanların daha önce ulaşması zor olan bilgilere ulaşım imkanı kolaylaşmıştır. İnternet üzerinden bilgiye erişebilme seçeneği, tüm insanların ve özellikle hastaların/danışanların sağlıklarını yönetmede kendilerini daha etkin kılabilme imkanı vermiştir.
Günümüzde hiç olmadığı kadar hasta ve danışan, bir hekimi/uzmanı seçmeden önce online yorumları okumaktadır. 2019 tarihinde yaptığımız ankete katılan kişilerin yarısı, kendisi hakkında olumlu görüşler bildirilen bir hekimi/uzmanı herhangi bir yorumu bulunmayan hekime/uzmana tercih edeceklerini söylediler.
Veriler, online yorumların, hastaların sağlık hizmeti sağlayıcılarını seçmeleri konusunda nasıl önemli bir rol oynadığını göstermektedir.
Sosyal medya veya kendinize ait web sitenize girdiğiniz içerikler, paylaştığınız fotoğraflar ve yaptığınız yorumlar regülasyonlar kapsamında denetime tabi tutulur. Regülasyonlara uygun olmama durumu cezayı beraberinde getirdiği gibi yaptırımları da oldukça ağırdır. Peki regülasyonlara aykırı olarak yapılan hatalar nedir, nelere dikkat edilmelidir?
İletişim, hasta ve danışan henüz sizin muayenehanenizi ziyaret etmeden başlar. Sizi online aramalar sonucunda bulan, hakkınızdaki yorumları okuyan ve araştıran hasta ve danışan bir sonraki adım olarak sizden randevu alır. Bu randevu süreci sizin hasta ve danışanınızla yaptığınız ilk etkileşimdir. Bu süreci nasıl yönettiğiniz ise imajınızla doğrudan alakalıdır.
Dijital tıbbi pazarlamanın zirvesinde kalın!
Popüler Makaleler
Dijital tıbbi pazarlamanın zirvesinde kalın!